SINAV ÖNCESİ BESLENME

 

 

SINAV ÖNCESİ BESLENME

 

Hiçbir besin başarıyı tek başına etkileyemez fakat doğru beslenme, rahat ve açık zihinli olmaya yardımcı olacaktır. İlk olarak sınavdan önceki akşam tüketildiği takdirde sınav günü rahatsızlık yaratabilecek bazı besinlerden bahsedelim. Bunlardan ilki gaz yapıcı besinlerdir.

Gaz yapıcı besinler; kurubaklagiller,lahanagiller, karnabahar, pırasa, brokoli, kuşkonmaz, enginar, gazlı içecekler, süt, kavun, karpuz, kiraz, çok soğuk ve sıcak besinler şeklinde sıralanabilirler. Gaz sıkıntısı yaşamamak için yemek yavaş yenmeli ve bol bol çiğnenmelidir.

Gaz yapıcıların dışında daha önce denenmemiş veya dışarıda satılan besinlerin de tüketilmemesi gerekir. Bu besinler, hazımsızlık,zehirlenme veya bağırsak düzeninde bozulma gibi istenmeyen durumlara sebep olabilir. Mümkünse az yağla pişirilmiş hafif bir ev yemeği  tercih edilmesi uygun olacaktır.

Stresli zamanlarda bazı kişiler tatlı tüketimini abartır. Aşırı tatlı tüketiminin bağırsak hareketlerini bozabileceği unutulmamalıdır. Sütlü veya meyveli hafif tatlılardan 1 porsiyon tercih edilebilir.

Rahat bir uyku için uykudan 3-4 saat önce kafein içeren  kahve, çay, kola gibi içeceklerin tüketimi kesilmelidir. Onlar yerine ıhlamur, melisa, papatya, adaçayı gibi rahatlatan bitki çayları tüketilebilir.

Kahvaltı yapılmadan girilen sınavda ilerleyen saatlerde dikkatsizlik, yorgunluk ve kan şekerinin düşmesi gibi sorunlarla karşılaşılabilir. Kahvaltı günün en önemli öğünüdür ve mümkünse evde aile ile birlikte yapılmalıdır. Sınav sabahı özellikle zeytini ve reçel, pekmez gibi tatlıları aşırı tüketmemek gerekir. Çünkü zeytin tuzlu olduğunda susama hissini artırır.  Reçel, pekmez, çikolata ise tek başına aşırı tüketildiğinde kan şekerini hızlı bir şekilde yükselterek uyku, gevşeme ve dikkatsizlik hali yaratır. Yumurta ve tam buğday unundan yapılmış ekmekler uzun süre tokluk sağladığı için sınav sabahı kesinlikle kahvaltıda yerini almalıdır. Ceviz dikkatin toplanmasında yardımcı olabilir.

Sınav öncesi, son akşam yemeği ve sabah kahvaltısında aşırı derecede titiz davranarak çok büyük değişiklikler yapmak da gereksiz stres yaratacaktır. Bu nedenle yazımda bahsettiklerime dikkat ederek doğru beslenme sınırları içinde kalıp her zamanki beslenmenize yakın beslenmeniz en iyi sonucu verecektir. Sınava girecek tüm öğrencilere başarılar dilerim.

 

Dyt. Utku Begüm ÖZTÜRKLER

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Tanıtılan Yazılar

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Son Paylaşımlar