Ara
  • Dyt. U. Begüm ÖZTÜRKLER

DOĞUM SONRASI SAĞLIKLI KİLO VERMEK İÇİN ÖNERİLER


Doğum sonrası fazla kilolar birçok annenin en büyük derdi haline gelebilir. Doğumdan önce alınan kiloların verilmesi tahmin edildiği kadar kolay olmayabilir.

Doğum sonrası vücuttan atılan sıvılar ve bebeğin ağırlığı sayesinde vücut yaklaşık 5 kilodan kurtulmuş olur. Birçok anne, doğumdan sonra fazla kiloların çabucak verileceğini zanneder. Ama bu kiloları atmak bazı anneler için zordur ve bir süre için de bu kilolardan kurtulmak tavsiye edilmez. Çünkü doğumdan sonra annelerin umduklarından daha fazla işleri olabilir. Bu dönemde daha yorgun hissedilebilir ama sağlıklı öğünler ve atıştırmalıklar yemeye dikkat etmek gerekir. Neyin ne kadar yeneceği konusunda bilinçli tercihler yapmak da önemlidir. Araştırmalara göre anneler, çocuksuz kadınlara nazaran daha fazla tatlandırılmış içecek, kalori ve doymuş yağ tüketirler.

İyi beslenme sadece anne sağlığı açısından değil, (eğer emziriyorsanız) bebeğin sağlığı için de önemlidir. Yenilenlerin önemli ölçüde azaltılması, öğün atlamak ve moda diyetlerden birini yapmak yerine, sağlıklı besinler tüketilmelidir. Akıllı tercihler yapmak, kilo vermeyi kolaylaştırdığı gibi sizin ve bebeğinizin sağlıklı olmasını da sağlar.

İlk 6 ay kilo vermek amacıyla kısıtlı diyet yapmak önerilmez. Bu dönemde sadece aşırı veya yetersiz kalori alımının önüne geçebilmek,yeterli ve dengeli beslenebilmek için diyetisyenlere danışılabilir. Çünkü: yetersiz besin alımı da aşırı alım kadar hatta daha fazla tehlikeli olacaktır. Annenin sütünün azalmasına ve sütün besin değerinin olumsuz etkilenmesine sebep olur.

Bu dönemde dikkat edilebilecek birkaç beslenme ve kilo verme önerisini şöyle sıralayabiliriz;

Sebze, meyve ve tam tahıllı besinlere odaklanın. Taze meyve ve sebze ve tam tahıllı ürünler gibi lif bakımından zengin besinler hem anneleri uzun süre tok tutar, hem de besin değerleri yüksektir. Diğer besin değeri yüksek yiyecekler arasında süt , peynir ve yoğurt gibi süt ürünleri de sayılabilir. Derisi alınmış kümes hayvanları, balıkların çoğu, kurubaklagiller, yağsız biftek önemli protein kaynaklarıdır.

Aklınız çelinmesin. Elinizin altında sağlıklı yiyecekler bulunsun. Abur cubura meraklıysanız, o tür yiyecekleri evinize sokmayın. Bu yiyeceklerde bulunan doymamış yağlar, tatlandırıcılar doğumdan yeni kalkmış annelerin vücutları için diğer kadınlardan daha fazla tehlike arz etmektedir.

Küçük porsiyonlar tüketin. Günde 3 büyük öğün yemek yerine, az az ve sık sık 3 ana 2-3 ara öğün şeklinde yemek daha doğrudur. Öğünlerin atlanmamasına önem verilmelidir. Sebze ve meyve günde toplam 5-7 porsiyon kadar tüketilmelidir.

Sinirli ve kaygılı durumlarda yemeğe saldırmayın. Bebekle yürüyüşe çıkmak, bir arkadaşı çağırmak ya da sevilen bir dergi ya da kitabı okumak işe yarayabilir. Yorgunluğun açlık kisvesine bürünebileceği unutulmamalıdır.

Yürüyüşe çıkın. Yürüyüş, forma girmenin en iyi yollarından biridir. İstenilen zamanda istenilen yerde yürümek mümkündür. İhtiyaç duyulan tek alet, bir çift rahat ayakkabıdır. Annenin kendi başına, bebeğiyle, eşiyle veya bir arkadaşıyla yürüyüşe çıkması faydalıdır.

İşin içine bebeği de katın. Eğer egzersiz yapmak için vakit bulmada zorlanılıyorsa, işin

içine bebeği katmak bu sorunu çözebilir. Bebeği pusete veya port bebeye koyup günlük yürüyüşe çıkılabilir. Koşmak tercih ediliyorsa, bebekler için tasarlanan koşucu pusetlerinden alınabilir. Yerde esneme hareketleri yaparken bebek de annenin yanında yer alabilir. Bu bebeğinizin de hoşuna gidecektir. Hem onu eğlendirip, hem egzersizinizi yapabilirsiniz.

6 aydan sona fazla kilolardan kurtulmak için de yine bir diyetisyen kontrolünde kilo vermeye başlanabilir. Kesinlikle size özel hazırlanmış, ihtiyacınıza uygun olmayan alelade beslenme listelerini uygulayıp, sağlığınızı riske atmayınız …

#doğum #doğumsonrası #kiloverme #gebe #gebelikkilosu #lohusabeslenmesi #lohusa #bebeklebeslenme #bebeklekiloverme

31 görüntüleme

Adres: Siteler Mahallesi Nazif Balkan
Caddesi No: 35/37 Lüleburgaz Kırklareli

 

Telefon: 0288 415 74 74 / 0541 415 74 74
Fax: 0288 415 65 95    
E-Mail : birnefes@birnefes.com.tr