top of page

HASTA HAKLARI

 Bir Sağlık Kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin;

  1. Hizmetten genel olarak faydalanma : Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,
     

  2. Eşitlik içinde hizmete ulaşma : Irk, din, dil, ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,
     

  3. Bilgilendirme: Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye,
     

  4. Kuruluşu seçme ve değiştirme :  Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,
     

  5. Personel tanıma, seçme ve değiştirme :  Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye,
     

  6. Bilgi İsteme : Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü ve yazılı olarak istemeye,
     

  7. Mahremiyet :  Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya,
     

  8. Rıza ve İzin :  Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,
     

  9. Reddetme ve Durdurma :  Tedaviyi reddetme ve durdurmasını istemeye,
     

  10. Güvenlik :  Sağlık hizmetini  güvenli bir ortamda almaya,
     

  11. Dini vecibelerini yerine getirebilme : Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler,
     

  12. Saygınlık Görmesi :  Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmetleri almaya,

bottom of page